Tips og tricks til den bedste start som iværksætter

Dette indhold er sponsoreret 

Har du lige startet din egen virksomhed og knokler lidt med at komme rigtigt i gang? Det kan være svært at komme udover venner og familie i processen, der går ud på at sprede kendskabet til din virksomhed, og det kræver gode evner inden for både digital markedsføring og branding at få et stærkt brand stablet på benene nu til dags. Derfor har vi samlet et par gode tips og tricks til, hvordan du kommer i gang med at sprede budskabet om eksistensen af din virksomhed og dit produkt på en nem, billig og effektiv måde.

Gør det nemmere for andre at finde dig

Et begreb, som alle nystartende iværksættere skal kende til, er SEO: Search Engine Optimization eller på dansk søgemaskineoptimering. SEO hjælper med at øge dine muligheder for, at folk kan finde dit brand på Google. Ved at skrive strategiske tekster, der inkluderer key words, som folk søger på, på Google, for at finde produkter som dit, kan du hjælpe kunden på vej til at ende på din hjemmeside. Det er en rigtig god måde at skabe trafik, og indsatsen, som det kræver fra dig, er ikke ret stor. Start på din hjemme: Sørg for at inkludere så mange kerneord som muligt i de tekster, der beskriver dit produkt og din virksomhed. Hvis du for eksempel har en virksomhed, der sælger græsslåmaskiner, så er det vigtigt, at du bruger mange ord som græs, have, klipning af græs osv., da det er denne type ord og vendinger, som folk søger på, hvis de står og mangler en græsslåmaskine. Det øger chancen for, at det netop der din hjemmeside, der popper op først i søgningen. 

Vær aktiv på sociale medier

De sociale medier er en gave til de nystartede virksomhed, og det er helt essentielt at gøre en indsats her, for at det moderne samfund får kendskab til dit brand. En lækker side på facebook med masser af information og billeder er en rigtig god måde at lokke de potentielle kunder til at gå ind på din hjemmeside og kigge nærmere på produktet og i sidste ende foretage et køb. Digital markedsføring kan være meget effektivt og vigtigt for din virksomhed, men det kan også være meget dyrt, så det er vigtigt, at man har lagt et budget, inden man går i gang. Det er en god ide at være afklaret med, hvor mange penge man har til rådighed, samt hvor mange penge man er villig til at smide i det, for det giver dig mulighed for at regne på, hvor meget det kommer til at koste dig at hive hver enkelt kunde hjem.