Sådan markedsfører du effektivt på søgemaskiner

Sponsoreret indhold:

Søgemaskiner er fantastiske opfindelser. De hjælper os med at navigere rundt mellem internettets millioner af sider, så vi kan finde lige det, vi er interesserede i. Hvis vi ikke havde søgemaskiner, så havde internettet nok været en ret ubrugelig affære.

Søgemaskiner er vores guide, og de leder os på vej ved hjælp af komplicerede algoritmer. Algoritmerne bestemmer, hvad du kommer til at se, når du søger på noget bestemt, og hvad du ikke kommer til at se. Hovedsaligt bestemmes dette i forhold til relevansen af, hvad du søger efter. Det kan vi udnytte til vores fordel. Læs med her, og lær hvordan.

Brug SEO til at optimere dit digitale indhold

I introduktionen nævnte vi, at søgemaskiner som Google bruger algoritmer til at sortere det indhold, du får vist. Det betyder også, at man kan skræddersy sit indhold, til at være helt perfekt for søgemaskinens algoritme, hvilket betyder, den er mere tilbøjelig til at vise dit indhold fremfor andres. At optimere digitalt indhold på denne måde kaldes for SEO, og det står for ”Search Engine Optimization”.

Men hvis man gerne vil give sit indhold en SEO-behandling, så kræver det næsten altid også, at man har et brugervenligt og billigt SEO-værktøj til at hjælpe sig på vej. Et SEO-værktøj er i stand til at kortlægge, hvad der trender i algoritmen. Hvis du fortæller værktøjet, hvad dit indhold skal omhandle, vil det med det samme spytte en række keywords ud. Disse keywords kan du bruge i dit digitale indhold for at booste deres performance i søgemaskinen. Jo flere keywords du inkluderer, jo mere bliver dit indhold fremvist.

Et SEO-værktøj vil også være i stand til at fortælle dig, hvor langt dit indhold helst skulle være, for at klare sig godt. Nogle gange skal det være meget kort, andre gange skal det være meget langt. Det varierer ofte.

Fordelene ved optimeret indhold

Den klareste fordel ved at optimere sit indhold, er at man selvfølgelig bliver vist i højere grad på diverse søgemaskiner. Det betyder flere besøg på din hjemmeside, og det resulterer derved naturligt i flere kunder og flere salg, hvilket vi er ude efter.

Det er en af de billigste former for markedsføring tilgængelige for os, fordi den eneste udgift sådan set er et abonnement på et SEO-værktøj. Resten ligger i din kreativitet, når du skal forfatte indhold til din hjemmeside eller andres, hvis du også arbejder med linkbuilding.

SEO er nok det vigtigste værktøj, hvis dit brand skal have en mærkbar tilstedeværelse på internettet.