Optimer din måde at bruge Google på

Annonce

Du leder efter noget helt bestemt. Du har søgt uttalige gange på Google, du har brut dit netværk, men intet synes at give pote. Det er ligesom at have en sang på hjernen, men du ved hverken hvem kunstneren er eller, hvad sangen hedder. Det grubler i hele din krop og nysgerrigheden er efterhånden blevet afløst af en dyb irritation fordi du ikke kan lade tanken ligge. Sådan kan det ligeledes være, hvis du ikke kan finde lige netop det du søger, når du kører alle sider i Google igennem. Få et par tips herunder til, hvordan du optimerer din måde at bruge Google på.

1.      Vær så konkret som muligt

Når du skal søge efter det du præcist mangler, så skal du være så konkret som muligt. Skal du bruge en ny dør til dit hjem, nytter det ikke blot at søge på ”dør”. Gør du dette, vil du få flere hundrede tusinde forslag op, som langt fra matcher det billede du havde i hovedet. Søger du f.eks. en facadedør med flere ruder i, så skal du skrive dette. Så vil du få alle forslag op på Google med netop det. På den måde har du nu allerede sorteret alt det unødvendige fra, så du hurtigere og nemmere kan finde præcis det du mangler.

2.      Slå ”populære søgninger” fra

Du er ikke den eneste der bruger Google eller søger på lige netop den ting, som du står og mangler. Det ved Google godt. Derfor har de generet en søgefunktion, der fremsøger alle populære søgninger. Det er altså de sider, som flest besøger, som kommer øverst i søgeresultaterne. Det kan være problematisk for din søgning hvis du skal finde noget unikt eller noget mere end de sider, som du allerede har besøgt et utal af gange. Slå derfor de ”populære søgninger” fra og nå bredere ud.

3.      Slå ”personlige anbefalinger” fra

Har du set sammenhængen i, at når du har set på en ny taske på internettet, så dukker alle annoncer og reklamer op om tasker? Google husker, hvad du søger på, på din computer. Det kan være rigtig smart, da dine søgeresultater hurtigt vil være tilpasset dig og dine søgninger. Hvis du igen ønsker at brede dine søgeresultater ud, kan du også slå den personlige funktion fra. Så er det ikke længere tilpasset præcist til dig og du vil kunne se andre sider, som normalt ikke vil stå først hos dig.

4.      Se bort fra annoncer

Når du søger på Google, vil der ofte være annoncer enten øverst eller nederst på siden. Ofte kommer de også til at figurere ude i siden af dit vindue. Disse er ofte tilpasset det du søger på, men er betalte annoncer. De matcher derfor nødvendigvis ikke præcist det du søger. Derfor skal du se bort fra dem og i stedet koncentrere dig om alt det indhold, som er inde imellem. Det er disse der er relevante for dig.