Giv et boost til din hjemmeside med den rigtige online markedsføring

I dag findes der utallige webshops og hjemmesider på internettet, som du kan vælge mellem, når du onlineshopper, eller er på jagt efter den helt rigtige virksomhed, der kan hjælpe dig med et bestemt anliggende. Derfor er der altså ofte kamp om brugernes gunst, hvor virksomheder blandt andet gennem en tilpasset markedsføringsstrategi og en høj placering på søgemaskinen Google forsøger at få de potentielle kunders opmærksomhed. Læs med, og få et indblik, hvordan du kan give din hjemmeside eller webshop et boost.

 

Vigtigheden af online marketing

En online markedsføringsstrategi, der er tilpasset netop din virksomhed er med til at differentiere denne fra andre lignende virksomheder på markedet, hvorfor den rigtige online markedsføringsstrategi netop er uundværlig for enhver virksomhed, der har en hjemmeside. Med den rigtige online marketingstrategi, har du større chancer for en høj placering på Google, og brugernes opmærksomhed er altså blot få kliks væk. Der er forskellige måder, hvorpå du kan opnå en højere placering på Google – blandt andet gennem brug af SEO og AdWords, hvilket er noget flere firmaer tilbyder at hjælpe virksomheder med. Et eksempel på et firma, der tilbyder hjælp med online marketing er River Online. River Online tilbyder SEO og AdWords, hvis du altså ønsker en høj placering for din hjemmeside på Google. Men hvad er det præcist, SEO og AdWords kan gøre for dig?

 

Hvad kan SEO?

SEO står for søgemaskineoptimering, og dette er et værktøj, der dagligt er med til at hjælpe mange forskellige virksomheder. En forudsætning for planlægning af en SEO-strategi er, at budskaber på den pågældende hjemmeside er nøje tilpasset den målgruppe, som man henvender sig til. Der er mange parametre, som spiller ind, når man laver SEO. Herunder er særligt teknisk optimering, den rette linkbuilding, og en grundig søgeordsanalyse vigtige parametre, der tilsammen kan være med til at opnå en højere placering i søgeresultaterne på Google.

 

AdWords – hvordan fungerer det?
Med brugen af AdWords, er det også væsentligt at have et indblik i sin målgruppe, og hvilke søgeord denne målgruppe typisk benytter sig af på Google. Benytter din virksomhed AdWords som en del af online marketingstrategien, befinder din hjemmeside sig øverst i resultaterne for dem, der benytter sig af specifikke søgeord. Her betaler annoncøren og altså virksomheden bag hjemmesiden for hvert enkelt klik. AdWords er altså en anden måde, hvorpå du kan opnå en højere placering med din hjemmeside.